עגורנים ותפקידם לסביבה טובה יותר

הכירו את מלכי הבנייה

כשאנו עוברים ברחובות בשכונה קשה שלא להבחין בהם. גם ערים שאין להם ביקוש גדול כל כך זוכות לאתרי בנייה רבים ומה שמסמל אותם אלו הם העגורנים שנמצאים גבוה בשמיים מעל כולם מה שהופכים את העבודה לקלה הרבה יותר ואת הדמיון שלה לפורה כשאנו חושבים על הנוף שנשקף למפעיל העגורן אי שם למעלה. העגורנים השונים הופכים את העבודה להרבה יותר נוחה ויעילה כאשר הם נותנים את האפשרות לשאת משאות כבדים במהירות וכמובן לבנות לגובה דבר ששינה את פני ההיסטוריה. יש כמה סוגי עגורנים שמתאימים למגוון רחב של עבודות ולמעשה כל אחד יכול להשכיר עגורן מחברה מתאימה כולל מפעיל מנוסה לצרכיו האישיים ולכל פרויקט שהוא.

מדוע יש כמה סוגים של עגורנים?

אמנם אותם מנופים שבונים את הבניינים הגדולים והמפורסמים ביותר שאנו מכירים מהטלוויזיה וגם אל ושאנו רואים יום יום יכולים למעשה לבנות כל דבר, יש מגוון רחב של עגורנים שמותאמים לעבודות שונות ולכן יש כמה סוגים שונים. יש עגורנים שיכולים להגיע למקומות קטנים ועירוניים לעומת עגורנים ענקיים שמתאימים רק לפרויקטים אדירי ממדים. יש עגורנים ששונים זה מזה גם בסגנון הפעולה ובהסמכה שהם דורשים, יש כאלו שאמורים להרים סוג משא מסוים כמו מכולות וכולה.

סוגי עגורנים ותפקידם

  • עגורן צריח הוא אחד העגורנים המפורסמים ביותר והוא מתחלק לכמה סוגים שונים של עגורנים. עגורן הצריח מורכב מצריח, לכן
    עגורן צריח

    עגורן צריח

    שמו, זאת אומרת מין קופסה שמהווה את המקום של המפעיל שלו שנמצאת גבוה בגובה העבודה שהוא מבצע. זו עבודה מפחידה מאוד ולא כולם יכולים לבצע אותה ולכן גם שכר מפעילי העגורנים התאם. יש סיכום רב בעבודה כזו אך עגורן זה הוא זה שמאפשר לבנייה להתקדם לממדים שהיא הגיעה עד היום.

  • עגורן צריח הוא רק שם כולל למשפחה של עגורנים ואחד מהעגורנים המוכרים הוא עגורן טלסקופי. עגורן זה משמש לבנייה ואת המגדל שמהווה את העגורן ניתן להגביה על ידי ההרמה של השלד הפנימי שלו. כך אפשר להגיע לגבהים גבוהים יותר אך החיסרון הוא שהגובה המקסימלי מוגבל בהתאם לשלד הפנימי והחיצוני. היתרון שלו הוא שהוא מהיר להקמה ויחסית פשוט להרכבה וגם זול מאוד להוביל אותו. עגורנים אלו משמשים לבנייה קטנה עד בינונית ולא לפרויקטים גדולים.
  • אם עגורן טלסקופי הוא הבן הקטן של עגורן צריח, עגורן חוליות הוא זה שיספק את העבודות הקשות ביותר. עגורן זה מורכב מחוליות שניתן להרכיב, למעשה עד בלי סוף בהתאם ליציבות שלו. באמצעות ההרכבה והגבהים אליהם הוא מגיע ניתן לבנות גורדי שחקים ובנינים מפוארים אך מה שהיה יתרון בעגורן הטלסקופי הופך לחיסרון בולט אצל אחיו הגדול כאשר ההרכבה איטית ומורכבת ויש להוביל אותם במשאיות רבות אל עבר אתר הבנייה.
  • עגורן נייד יכול להגיע לכל מקום. לא מדובר בעגורנים גדולים מאוד והתפקיד שלהם הוא למעשה לפנות זבל, להשתתף בהובלות שונות לדירות גבוהות וגם להשתתף בעבודות בנייה ביתיות ולא של בניינים גדולים.

אלו עגורנים נראה בנמלים?

אם תבקרו בנמל כנראה תראו את העגורן שכל תפקידו הוא להרים מכולות מהספינה אל עבר שטח האחסון. הוא לא דומה לעגורן צריח אלא כאן מדובר בעגורן נמוך הרבה יותר, העבודה איתו יחסית פשוטה כיוון שהיא די מונוטונית ולא כוללת יכון של אנשים רבים כמו באתר בנייה. הוא משתתף גם בהעמסה וגם בפריקה של ספינות. עגורן שער נמצא גם הוא בנמלים והוא מורכב משני עמודים שביניהם מחברת קורה אופקית. כל הקורה הזו יכול לנוע וו עם גלגלת כאשר גם הוא משתתף בהעמסה ופריקה של ספינות.

 

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
עגורנים ותפקידם לסביבה טובה יותר, 10.0 out of 10 based on 1 rating
דילוג לתוכן