מקומות עבודה ידידותיים לסביבה

כיום כבר ברור שצו השעה הוא התנהלות אקולוגית נכונה – גם במקום העבודה

החברה שבה אנחנו חיים היא חברה מודרנית, שעושה צעדים משמעותיים ביותר בכל מה שנוגע להתנהלות אקולוגית נכונה וידידותית לסביבה – במטרה ליצור סביבת ברת קיימא ששומרת על כדור הארץ ומצמצמת זיהום וניצול של משאבי טבע, במטרה להעניק לדורות הבאים עולם כמה שיותר נקי וסביבה כמה שיותר בריאה. ההשקעה בהפיכה של המרחב שלנו לידידותי לסביבה היא השקעה שצריכה להגיע לבית של כל אחד ואחד מאתנו – וכמובן שלא רק במרחב הביתי שלנו אנחנו צריכים להיות ירוקים ואקולוגיים, אלא גם במקומות העבודה שלנו. כיצד הופכים את מקום העבודה לידידותי לסביבה? יש לכך הרבה מאוד מרכיבים וישנם הרבה מאוד צעדים בהם ניתן לנקוט וצריך לנקוט – וננסה להבין זאת בצורה עמוקה יותר כעת.

מקום עבודה ירוק

מקום עבודה ירוק

כיצד ניתן להפוך את מקום העבודה לידידותי לסביבה? מהם המפתחות החשובים לכך?

  • חיסכון באנרגיה – הצריכה האנרגטית, כלומר הצריכה החשמלית, של בתי עסק – היא הדבר שגורם להכי הרבה זיהום ושמאופיין כהכי מזיק לסביבה בכל מרחב מודרני של בית עסק. משום כך, חיסכון באנרגיה הוא צו השעה מבחינת הפיכת בית העסק לידידותי לסביבה. חלק ניכר מכך הוא הסתמכות על מערכות חשמליות ידידותיות וחסכוניות בתחום התאורה, בתחום המחשוב, ואפילו במכשירים חשמליים כמו קורא כרטיסים שיכול להיות מבוסס על גלי רדיו וכך לחסוך בחשמל לעומת קוראים אחרים. גם מבחינת שגרת השימוש במערכות מיזוג ובהרגלי כיבוי האורות והשימוש במערכות החשמליות השונות – יש להקפיד במטרה לחסוך באנרגיה.
  • שגרה נכונה – שגרה נכונה היא המפתח החשוב ביותר בכדי להפוך את מקום העבודה לידידותי לסביבה מבחינת הפסולת שהוא מייצר. אם מדובר במשרד, הרי שסביר להניח שישנה לא מעט פסולת מחזור על בסיס יום יומי – ניירות, אריזות וכדומה. חשוב מאוד להקפיד על מיון המחזור ועל פינוי מתאים בהתאם לסוג החומר הממוחזר, בכדי להבטיח שהעסק שלכם יגרום לכמה שפחות פסולת לא ממוינת למצוא את דרכה לזיהום הקרקע והאוויר שלנו.
  • תשתיות מתאימות – ישנם בתי עסק כמו מפעלים ועסקים דומים, בהם יש להקפיד על תשתית מתאימה בכדי להפוך את העסק לידידותי לסביבה, כלומר בפינוי מתאים של אשפה ובסינון מתאים של המרכיבים המזהמים יותר שיוצאים בתהליכי הייצור השונים. חשוב מאוד לעבוד עם תשתית מתאימה של פינוי וסינון אשפה ושל מזעור הנזקים הסביבתיים במצבים מסוג זה.

שגרה נכונה ותכנון נכון של בית העסק מאפשרים לכם לשמור עליו כמה שיותר ידידותי

ישנם הרבה מאוד צעדים שבהם ניתן לנקוט עבור הפיכת בית העסק לידידותי לסביבה – החל בתכנון נכון של מערכות חשמליות שונות, דרך התכנון הנכון של כל מה שנוגע למיון ופינוי אשפה, ועד השגרה הנכונה של מחזור ושל צריכת אנרגיה חסכונית בבית העסק. כך, תוכלו לדעת שאתם עושים את שלכם במאבק להפוך את כדור הארץ שלנו לנקי יותר.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
דילוג לתוכן