בטיחות בעבודה בסביבה ירוקה

באדיבות טרם בטיחות וגהות- http://www.tsafety.co.il/

בטיחות בעבודה בסביבה ירוקה הוא נושא חשוב ביותר בשנים האחרונות, אשר מתייחס בעיקר לחברות העובדות עם חומרים כימיים אשר עלולים להיות מסוכנים לאדם ולסביבה מן הסתם. עסקים רבים עושים שימוש בחומרים כימיים רעילים והם זקוקים להיתר רעלים מהמשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות על מנת לעשות בהם שימוש הלכה למעשה. בין העסקים אשר עושים שימוש בחומרים אלה ניתן למנות עסקים בתחום ההדברה, מכבסות, תעשיית התרופות, הכימיה והביולוגיה, תעשיית ההיי טק, בתי חולים ואף בריכות שחיה וכדומה. כל המקומות הללו זקוקים להיתר רעלים על מנת לקבל רישיון להפעלת העסק שלהם.

בטיחות בעבודה והיתר רעלים

כל עסק המעסיק למעלה מ 50 עובדים חייב להעסיק ממונה בטיחות מטעמו האחראי באופן מלא לכל ההיבטים הבטיחותיים של העבודה בעסק. עסקים המשתמשים בחומרים רעילים ומסוכנים מחוייבים לקבל בנוסף היתר רעלים המתיר להם לעשות שימוש בחומרים אלה. שימוש לא ראוי או שלא על פי התקנות עלול לגרום לנזק ופגיעה בבני האדם, בבעלי חיים שונים ובסביבה. בטיחות ירוקה בעבודה פירושה עבודה עם חומרים אלה בהיתר ועל פי התקנות.

ההיתר מסדיר בין היתר את הנושאים הללו:

  • הגדרה של סוג החומרים בהם מותר לעסק להשתמש והכמות השנתית שלהם
  • דרישות אחסון נכון
  • כללי התנהגות במקרי חירום
  • כללי שמירה על בטיחות העובדים ואיכות הסביבה

היתר רעלים מטיל אחריות על העסק או החברה שעושה בחומרים אלה שימוש בכל הנוגע לשמירה על בטיחות ובריאות העובדים והלקוחות. ובנוסף אחראי העסק גם על הגנת הסביבה בכל הנוגע לשימוש בחומרים אלה כדי לא לגרום לזיהום הקרקע, המים או האוויר.

שמירה על הסביבה מתחילה במילוי אחר הוראות החוק וממשיכה בהתנהגות הבטיחותית של הגורמים העושים שימוש בחומרים אלה. על כל אלה אחראי ממונה בטיחות המתמחה בתחום הרעלים ועליו לוודא כי כל נוהלי הבטיחות מיושמים הלכה למעשה.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
דילוג לתוכן