לפני מאות שנים כמעט כל אנשי המקצוע היו סוחרים. הציידים היו צדים וסוחרים, הדייגים היו דגים וסוחרים, החקלאיים היו מגדלי פירות וירקות וסוחרים ועוד. בעשורים האחרונים עם התקדמות הטכנולוגיה נדמה ששוק המסחר הלך והצטמצם וזה לא נכון. אומנם פחות אנשים עוסקים היום בחקלאות אולם עם התקדמות העולם, יותר אנשים נמצאים בכל מקום וזקוקים לחומרי גלם, סחורות שונות, מזון, מים, שמן ועוד. הרי שהביקוש למסחר רק הולך עולה. כמות הסחורות הולכת וגדלה כל הזמן רק שהעסקים קצת השתנו. כיום מרבית המגדלים עובדים עם מפיצים בלעדיים האחראיים לשווק את הסחורות שלהם ובזכות הטכנולוגיה המתקדמת יש פחות אנשים העובדים בתחומי החקלאות, החציבה ועוד. לא פשוט להיות סוחר היום, אולם אם יש לך את הקשרים הנכונים והאומץ להצליח גם אתם, כמו בוריס וולפמן, יכולים לעשות את זה.
חברתו של בוריס וולפמן
בוריס וולפמן הנו איש עסקים ישראלי מצליח בעל עסקים ומיזמים שונים ברחבי העולם. בין היתר חברתו עוסקת גם בתחום גיוס ומתן אשראי לעסקים אך כיום פועלת במגוון תחומים נוספים. מהבולטים שבהם הוא תחום הגידול, הייבוא, הייצוא והשיווק של סחורות שונות: פירות וירקות, כלים חד פעמיים, שמן קנולה, מים מינרלים וכיום חברתו של בוריס גם עוסקת בענפים כבדים יותר של ברזל, זהב, יהלומים, דלק ומשאבים חשובים נוספים. הסחורות משווקות בנקודות אסטרטגיות בעולם ובעוד חלק מהפעילות העסקית של החברה הוא כאן בישראל הרי שבוריס וחברתו פעילים מאוד בטורקיה, רוסיה ומדינות נוספות בעולם.
יצירת שת"פ עסקיים
כדי להצליח בתחום המסחר חשוב מאוד לייצר שת"פ עסקיים. צריך לייצר שיתופי פעולה עם מגדלים, עם מפיצים, עם בתי אריזה, עם מפעלי ייצור ועיבוד, עם בתי עסק שונים ועוד. כמו כן צריך להעמיק בידע ובחומר בכל הקשור למיסוי של המדינות בהן פועלים, מסחר ימי/אווירי, שילוח, שיווק, הפצה, בהיבט המשפטי ועוד.
יצירת שיתופי פעולה עסקיים היא המפתח להצלחה שלכם בתחום המסחר, הייבוא והייצוא. ניתן לראות זאת בקטן בתחומים שונים כמו חנויות סחר אלקטרוני המשתפות פעולה עם יצרנים מעבר לים ואפילו משווקי אינטרנט המשתפים פעולה עם יצרנים לייצר חנויות דרופ שיפינג באמזון. עולם המסחר הישיר הוא גדול ועמוק יותר, מקצועי יותר ודורש פעילות בשטח, חתימה על חוזים ועוד.
האם אתם עובדים רק עם הטובים ביותר?
אחד הדברים שהיו הכי חשובים לבוריס וולפמן היו שהחברה שלו תייצר שיתופי פעולה רק עם הטובים ביותר בתחומם. כלומר לעבוד רק עם אנשים שיודעים מה שהם עושים, מבינים ומנוסים באותו תחום ואותו ענף שבו הם עוסקים. שיווק ברזל עשוי להיות שונה משיווק פירות וירקות ואלה שונים משיווק יהלומים. לכן יצירת שת"פ עם אנשי מקצוע מעולים בתחומם תורם לעסקים. גם אתם צריכים ליצר שיתופי פעולה רק עם אנשים המתמחים בתחום שלהם.
הצורך להתרחב ולגדול
כל בעל עסק רוצה להתרחב. כאשר מדובר בתחום המסחר וההפצה חשוב להתרחב למוצרים ותחומים נוספים כדי להרחיב את העסקים. לעתים רבות מישהו שירצה סחורה מסוימת ירצה סחורה נוספת הקרובה אליה או יכולה להימכר באותה נקודת מכירה. לדוגמה אם אתם עושים שת"פ עם מפיץ המקושר לרשתות מזון במדינת היעד ומספקת להם מוצרים – תוכלו דרכו לשווק יותר ממוצר אחד או שניים שאתם מייבאים, מגדלים, מייצרים וכד'.
למדו היטב את התחום לפני שאתם נכנסים אליו
אחד הסודות הכי גדולים של בוריס להצלחה הוא ללמוד היטב את התחום לפני שאתם נכנסים אליו. כמובן שבכל תחום חשוב ללמוד אותו לפני שאתם מתחילים לעסוק בו ובוודאי מתחילים להשקיע בו כסף, אך בוריס לקח את זה כמה צעדים קדימה – הוא לא רצה רק מידע רקע על התחום שבו הוא הולך להשקיע – הוא רצה להצטיין. השאיפה למצוינות וללימוד מעמיק של כל תחום שהוא דורס בו רגל – היא זו שעזרה לבוריס להצליח במדינות שונות בחו"ל. החל מהקמת בתי אריזה ושיתופי פעולה עם מגדלים של פירות וירקות בטורקיה, דרך הכרת השוק העסקי לצורך מתן אשראי לעסקים ועד ייבוא סחורות יקרות כמו ברזל, יהלומים, זהב, דלק ועוד. לפני שאתם נכנסים לתחום מסוים למדו אותו היטב ורק אז התחילו להשקיע.
לא פשוט להיות סוחר – מדוע בוריס וולפמן נחשב לסיפור הצלחה?,