בין הנדסת אנרגיה להנדסת הסביבה

הנדסת אנרגיה

הנדסת אנרגיה

מיליארדי בני אדם בעולם משתמשים במשאבים הטבעיים שלנו וכן בטכנולוגיה תעשייתית הפוגעת גם היא במשאבי הטבע ובניצולם. כחלק מהמאמץ הגלובאלי לשמור על משאבי הטבע ולעשות שימוש במשאבים חוזרים כדי למנוע זיהום אוויר, זיהום הקרקע ואת זיהום הים, ניתן ללמוד תואר הנדסת אנרגיה או הנדסת הסביבה ולהיות חלק מאותה קבוצה של אנשים שפועלת על מנת ליצור מערכות וכלים לשימור האנרגיה, לשימוש חוזר באנרגיה ולהפחתת הזיהומים הסביבתיים. רבים מתבלבלים בין הנדסת אנרגיה והנדסה סביבתית ובצדק. אדם שאינם מגיע מהתחום עשוי לחשוב שמדובר באותו התואר ואותו מסלול לימודים. בעוד יש מספר קווי דמיון בין השניים עדיין מדובר בשני תארים שונים, מסלולי לימוד שונים ולרוב גם תפקידים שונים עם סיום הלימודים.

על הנדסת הסביבה:

לימודי הנדסת הסביבה פועלים להפחתת המפגעים הסביבתיים המזהמים את האוויר, היבשה והים ופועלת לטובת שימוש במקורות אנרגיה טבעיים מתחדשים. לדוגמה: שימוש בשמש, ברוח, במי הגשמים וכו'. הסטודנטים ירכשו במהלך הלימודים ידע וכלים להתמודדות מול האתגרים השונים וישנה גם אפשרות במהלך הלימודים להתקדם לכיוון מחקר ופיתוח המקדמות פיתוח של מערכות טכנולוגיות חדשות ויישומן בתעשייה. לאחר סיום הלימודים תוכלו להשתלב בשוק העבודה במגוון תפקידים בתעשייה ובמשרדים ממשלתיים שונים בנושאי איכות הסביבה. בין היתר לקבל תפקידים במשרדי הנדסה וייעוץ ואפשרות להתפתח גם לתפקידים ניהוליים או ללימודי תואר שלישי והשתלבות במחלקות פיתוח ומחקר של האקדמיה.

על הנדסת אנרגיה:

לעומת זאת לימודי הנדסת אנרגיה מתמקדים בתכנון ויישום בפועל של דרכים לניצול משאבי האנרגיה בצורה יעילה ואידיאלית. יצרני וספקי אנרגיה משמעותיים מעסיקים מהנדסי אנרגיה הנחשבים לחלק מרכזי בארגון ועמלים על ניהול משאבי האנרגיה של הארגון וניצולם בצורה יעילה תוך התחשבות בהיבטים הכלכליים, המקצועיים והרגולטוריים של הארגון. לאחר הלימודים ניתן להשתלב בשוק בעבודה כמנהלי מרכזי אנרגיה של מרכזים גדולים כמו בתי חולים, מחנות צבא הגנה לישראל, מפעלים, מכוני מחקר, רכבת ישראל, נמלים, שדות תעופה ועוד. תוכלו גם להשתלב בניהול משאבי האנרגיה, ייעוץ וניהול בתפקידים שונים במשרדי הממשלה ומערכת הביטחון, בחברות לאנרגיה מתחדשת, בייעוץ לחברות דלק וגז ועוד.

נקודות הדמיון:

  • שני המסלולים עוסקים באנרגיה ובסביבה כאשר הדגש הוא על ניצול יעיל ונכון של האנרגיה הטבעית.
  • שני המסלולים מאפשרים מגוון רחב של אפשרויות להתפתחות ועבודה.
  • שני המסלולים מאפשרים התפתחות לתואר שלישי בתחום המחקר והפיתוח או התמחות בייעוץ וניהול.

ההבדלים בין התחומים:

למרות נקודות הדמיון בין המסלולים השונים יש גם שוני. בעוד הנדסת הסביבה עוסקת בעיקר בסביבה ובמניעת זיהומים, טיהור משאבים וקרקעות, הרי שהנדסת אנרגיה עוסקת בעיקר בניצול יעיל ונכון של האנרגיה עבור ארגון מסוים כדי למקסם את אופן הפעילות שלו, הרווחים הכלכליים והצריכה של הלקוחות בו. מהנדסי אנרגיה יכולים למצוא מגוון גדול יותר של אפשרויות עבודה בעיקר בתחום הייעוץ והניהול ואילו מהנדסי סביבה ממשיכים בדרך כלל לתחום המחקר והפיתוח.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
בין הנדסת אנרגיה להנדסת הסביבה, 8.0 out of 10 based on 1 rating
דילוג לתוכן