קמינים – עיצוב ואנרגיה ירוקה

היתרון של קמינים בא לידי ביטוי בשילוב בין עיצוב לבין אנרגיה ירוקה. במאמר הבא נמנה את המאפיינים העיקריים של קמינים לעיצוב הבית ונבין כיצד ניתן לנצל אותם לצורך חיסכון בהוצאות אנרגיה.

השימוש העיקרי בקמינים הוא לצרכי חימום והסקה באמצעות גז, נפט או סולר. קמינים מודרניים מנצלים היטב את העקרונות של אנרגיה ירוקה ועולים בקנה אחד עם השאיפה לשמירה על איכות הסביבה. את הקמינים הללו ניתן לזהות לפי גוף מתכת איכות, הנסגר באמצעות דלת זכוכית דרכה ניתן לראות את האש. בנוסף, הקמינים מייצרים תחושה נעימה ובטיחותית והם בעלי וסתים לכמות חומר הבערה, וסתים לכמות האוויר וכמובן ארובה לפליטת העשן.

במונחים דקורטיביים, קמינים מותקנים גם כפריטי עיצוב ולא תמיד למטרות הסקה. אי אפשר להתעלם מנוכחות של קמין בתוך הבית ולכן הוא זוכה להצלחה גם בקרב משפחות בישראל. הקמין הנפוץ בארץ מוסק על ידי נפט, אולם לאחרונה החלו עליית מחירי הדלקים והשאיפה לשימוש באנרגיה ירוקה להביא למגמה של חזרה לקמיני העץ והגז.

כיצד משלבים את הקמין בעיצוב הבית?

בניגוד לסוגים אחרים של ריהוט, קמין מחייב הקפדה על מספר כללי עיצוב ייחודיים. בצורה כזו ניתן להפיק את מלוא הפוטנציאל של הקמינים ולהשתמש באנרגיה ירוקה בצורה יעילה, בטוחה ונוחה:

א. חומרי הגלם – קמין קלאסי עשוי מאבן אך כיום כאמור המגמה היא לעבור לקמינים ממתכת. מי שמעוניין לשמור על אווירה כפרית בתוך הבית והסלון יכול לברר לגבי קמין אבן יוקרתי, ולשלב אותו עם אלמנטים אחרים בקירות, בריצוף ובשיש של המטבח. אחרים המעדיפים את המראה המודרני בוחרים בקמין מתכת ומקנים לבית אווירה אלגנטית ויוקרתית.

ב. מיקום – המיקום של הקמין הוא חלק בלתי נפרד מהתועלת האנרגטית שלו. קמין המוצב במרכז החדר פונה ברוב המקרים לעמוד רחב, אותו ניתן לחבר למערכת החשמל או הגז. אפשרות אחרת היא להציב את הקמין בקיר צדדי וכך לתת לו תפקיד סולידי יותר.

ג. ארובה – הדגש העיקרי בעת שילוב קמינים לעיצוב הבית הוא על הארובה. לכל קמין יש ארובה המתאימה לו באופן פרטני. מי שרוצה להשתמש בקמין לצרכי הסקה באמצעות אנרגיה ירוקה יכול להתייעץ עם איש מקצוע לגבי התאמת הארובה, מניעת פיח ועשן ועמידות הארובה בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים.

לסיכום, אי אפשר להתעלם מההצלחה של קמינים בתור פתרון עיצוב ואנרגיה ירוקה. השאיפה היא לעבור לכמה שיותר אמצעי חימום המוסקים באמצעות מקורות אנרגיה ירוקה, לתרום לאיכות הסביבה וליהנות גם ממראה אסתטי מרשים.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
דילוג לתוכן