פיברגלס ואיכות הסביבה

כאשר אנחנו חושבים על מגוון מוצרים שונים, יוצא לנו לחשוב לא מעט מאיזה חומר הם מיוצרים. לדוגמה, כאשר אנחנו מביטים באגרטל, לעיתים עולה לראשנו האם הוא מיוצר מחרסינה או מזכוכית? או כאשר אנחנו מביטים על כיסא, אנחנו רואים האם הוא עשוי מעץ או מפלסטיק. מרבית האנשים מכירים את החומרים הפופולאריים והפשוטים ליצור מוצרים שונים בין אם זה: עץ, ברזל, אלומיניום, פלסטיק וכדומה. עם זאת, לא כולם מודעים לחומרים מיוחדים יותר אשר לא תמיד קל לזהות במהרה, אך מדובר בחומרים איכותיים הרבה יותר. דוגמה לחומר מיוחד שמשמש ליצור מוצרים שונים, אך רבים אינם מודעים לקיומו – זה הוא הפיברגלס.

פיברגלס בתעשיה

פיברגלס בתעשיה

מהו פיברגלס?

בשמו הלועזי הוא נקרא Fiberglass, שפירושו בלועזית בעצם הוא סוג החומר. מדובר בחומר העשוי סיבי זכוכית. אין מדובר בזכוכית רגילה, אלא בסיבים מיוחדים של זכוכית אשר זו עוברת תהליך המסה מיוחד שממנו ניתן להפיק את הסיבים. הסיבים מוזרקים דרך חרירים קטנטנים ויוצרים את החומר. החומר הנוצר הוא חומר אטום, הדומה מאוד לזכוכית עבה במיוחד, אשר המראה שלו נותן הרגשה כי מדובר בחומר כבד במיוחד, אך למרבה האירוניה מדובר בחומר קל מאוד. מאחר ומדובר בחומר מיוחד כמובן שהוא יקר יותר מחומרים אחרים המיועדים לייצור מוצרים שונים, עם זאת מדובר בחומר מאוד פופולארי שמופקים ממנו המוצרים האיכותיים ביותר.

שימושי הפיברגלס

מהחומר מיוצרים מוצרים שונים בתחומים שונים, לפניכם כמה דוגמאות:

  • תחום התעופה – כפי שאמרנו, מדובר בחומר קל מאוד. לכן עושים בו שימוש רב בתחום התעופה בכדי שהמטוסים והמסוקים יוכלו לנסוק בקלות.
  • בדים חסיני אש – משמש לייצור בדים חסיני אש כמבודד.
  • תוספת חוזק ליציקות פלסטיק – כאמור מדובר בחומר אטום היטב, לכן משתמשים בו כתוספת חוזק לפלסטיק על מנת לחזק אותו היטב.
  • ענף הבניה – בענף הבניה נעשה שימוש בחומר על מנת לחזק שכבות איטום שונות. החיזוק מונע סדקים במערכות טיח לדוגמה.
  • עבודות איטום – כאשר מבצעים איטום גגות לדוגמה, עושים שימוש באריג החומר על מנת לאטום אותו היטב. האריג מוטבע בין שכבות הזפת ובכך מונע סדיקה, וכן מחזק כשכבת איטום בפני עצמו.
  • בריכות – בריכות רבות עושות שימוש בחומר. החומר ידוע כעמיד ואטום במיוחד ממש כמו בטון, וכחומר קשיח היכול להחזיק גם מים. לכן נעשה בו שימוש ליצור בריכות.

פיברגלס משמש כחומר למוצרים האיכותיים ביותר

אין ספק שמדובר בחומר מיוחד שמשמש בתחומים שונים לייצור מוצרים מגוונים ומרובים. אין ספק, כי המוצרים האיכותיים ביותר מיוצרים מחומר סיבי הזכוכית המיוחד. התכונה המיוחדת ביותר שלו היא כמובן קלות המשקל שלו לעומת המראה שלו. רבים אשר יבחינו במוצר יופי העשוי מהחומר, יחשבו כי מדובר במוצר כבד, אך כאשר ישאו את המוצר בידם, ירגישו כי הוא קל הרבה יותר משהוא נראה.

הכתבה באדיבות: טל פיברגלס – הופכים רעיונות למוצרים

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
דילוג לתוכן