ניקוי גרפיטי לסביבה נקיה

גרפיטי: אומנות או ונדליזם?

גרפיטי נתפש בעיני אנשים רבים בצורה שונה. חלק מהאנשים יכולים לראות בגרפיטי אומנות מהממת שהיא סוג אומנות הרחוב היפה מכול, אומנות שצובעת האת הרחובות באווירה מיוחדת במינה, ומצד שני יש אנשים שחושבים שגרפיטי זהו ונדליזם טהור שמטרתו לפגוע ברכוש. אמנם גרפיטי לא חוקי הוא תמיד ונדליזם גם אם מדובר ביצירת אומנות ולא בקללות שקשורות לפוליטיקה או ליחסים בין אישיים בין אנשים אך כשהנכס הוא שלך ודאי ניקוי הגרפיטי הוא רק עניין של זמן. ניקוי גרפיטי הוא תהליך מורכב שמחייב שימוש בטכניקות שונות שמחייבות ניקוי מקצועי ומדויק.

ניקוי גרפיטי

שיטות לניקוי גרפיטי

  • ניקוי גרפיטי הוא לא תמיד ניקוי פשוט שכן הספריי נדבק חזק במיוחד אל הקיר וניקוי מקיר הוא בכל מקרה לא ניקוי פשוט. אמנם יש מקרים בהם ניתן לצבוע את הקיר מחדש והבעיה תחלוף אך במקרים מסוימים הוספת שכבת צבע היא לא דבר שבעל הנכס רוצה לבצע גם מבחינת נראות וגם בגלל שזה לא אפשרי על כל קיר, למשל קיר לבנים או קירות מעץ או בסגנונות מסוימים.
  • כדי לנקות גרפיטי שיטה אחת היא התזת חול. התזת חול עם מכונה מיועדת בלחץ גבוה יכולה להסיר את הגרפיטי אך לקיר יכול להיגרם נזק בדמות נקודות גדולות שיהרסו את השכבה העליונה שלו ולכן יש כאלו שמעדיפים את שיטת לחץ המים הגבוה. ניקוי בלחץ מים גבוה, או בקיצור ניקוי בקיטור, יכולה להיות שימושית ביותר להורדה הגרפיטי. ניקוי גרפיטי בשיטות אלו יכול להיות יעיל במיוחד אך גם ניקוי בקיטור וגם בהתזת חול הן שיטות שיכולות לפגוע בקיר עצמו בעיקר בשימוש לא מקצועי.
  • כיום ישנן שיטות מתוחכמות להורדה גרפיטי על ידי חומרים מסוימים שמגיעים בצורת מטליות ואפילו על ידי ניקוי רגיל ניתן להוריד את הציורים הלא רצויים.

ניקוי גרפיטי מכל משטח

ניתן לנקות גרפיטי מכל משטח שהוא. כשם שה-ונדליזם לא פוסח על המשטח בגל לסוגו כך גם הניקיון לא פוסח על כל המשטחים כולל קירות לבנים, קירות עץ, קירות אלומיניום וגם קירות פלסטיק. בכל מצב ניתן לבצע ניקוי של הגרפיטי באופן יסודי שיקנה לקיר מראה חדש לחלוטין.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
דילוג לתוכן