ניקוי ארובות לשמירה על איכות הסביבה

ניקוי ארובות במטבחים מוסדיים כדוגמת מסעדות, בתי קפה, בתי אוכל מסוגים נוספים, מטבחי מוסדות גדולים ומוסדות ציבוריים וכדומה, הוא מחוייב מבחינת החוק וברור גם שהחשיבות שלו גדולה למדי לצורך שמירה נאותה על איכות הסביבה כמובן.

החוק מחייב שני דברים: 457960233

  • התקנת מערכות מידוף וארובות להוצאת העשן והריחות
  • ניקוי המערכות אחת לחצי שנה (או יותר, לפי סוג הבישולים ועומס העבודה)

התקנת מערכות מידוף נעשות על פי התקנים של מכון התקנים בשיתוף עם המשרד לשמירה על איכות הסביבה. כל בית עסק אשר עוסק בבישול והכנת מזון מחוייב בהתקנת מידוף. מידוף הוא למעשה מערכת אשר מורכבת מפילטרים שונים להפגת הריחות והעשן ממקום הבישול, וסינונו לפני שהוא יוצא החוצה באמצעות הארובה הלכה למעשה.

ניקוי ארובות הינו פעולה אשר מחוייבת בחוק משלושה טעמים חשובים: מבחינה בטיחותית, כדי למנוע דליקות במטבח, מבחינה בריאותית למניעת טפטוף שמן על המאכלים אשר מתבשלים ולמנוע שאיפת עשן, ומבחינת השמירה על הסביבה למניעת פליטת רעלים החוצה.

החשיבות של ניקוי ארובות כיום

לניקוי ארובות יש חשיבות גדולה ביותר מבחינת בטיחות אש ללא כל צל של ספק. חשוב לזכור כי בעת הבישול עולים עם האדים הנספגים במסננים ובארובה גם אדי שומן. אלה נדבקים בכל חלקי המערכת ומהיותם שומניים הם דליקים. מספיק גץ קטן כדי להבעיר ארובת מידוף בתוך מטבח. וכאשר ארובה עולה באש זו מתפתחת במהירות בגלל אופי המבנה היונק שלה כלפי מעלה. בצורה כזו יכולה אש בארובה להתפשט במהירות רבה לכל המבנה. משום כך יש לנקות ארובות אחת לתקופה ועל פי התקנים הספציפיים שקבע מכון התקנים לשם כך.

בנוסף, ניקוי ארובות מועיל גם לבריאות העובדים במטבח ומונע טפטוף שמן מן המנדף חזרה לאיזור הבישול.

ניקוי ארובות חשוב גם מבחינת השמירה על איכות הסביבה מכיוון שארובה סתומה, או פילטרים שאינם נקיים לא יסננו את הרעלים ואלה ינדפו החוצה ויזהמו את הסביבה ויגרמו גם לריחות לא נעימים.

ניקוי ארובות חיוני מכל שלושת האספקטים הללו וחובה לעשות זאת כפי שדורש החוק.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
דילוג לתוכן