העתיד של הנכסים המניבים- מבנים ירוקים?

עולם הנדל"ן המסחרי, אינו מופרד מעולם הנדל"ן הפרטי ומגמות המשפיעות על הנדל"ן הפרטי פעמים רבות משפיעות גם זה על זה הציבורי והמסחרי. אחת מן המגמות הללו, התופסת תאוצה בשנים האחרונות, היא בנייה ירוקה.

הבנייה הירוקה שפעם הייתה טרנד שכל אחד יכל לפרש כהבנתו האישית, כיום מגובה בתו תקן ירוק של המשרד לאיכות הסביבה ומשרד השיכון הקובע באופן מדוייק מהי בנייה ירוקה, מה צריך להיות כלול בה ומה השפעתה על שוויו של בניין או בית מגורים פרטי. החדשות הטובות הן, שהשווי של בתים ובניינים מסוג זה רק עולה בשנים האחרונות  והנכסים הירוקים הללו הופכים לנכסים מניבים במיוחד ששווים את ההשקעה בהם.

אז מה זה בכלל בניין ירוק?

לבניין ירוק, יש מספר מאפיניים בולטים- התאמה לכיווני הרוח יחד עם מבנה אטום במיוחד, דבר המפחית את הצורך בשימוש במכשירי חשמל לקירור וחימום הבית. בנוסף על אלו, בבתים או בניינים מעין אלו קיימים גם חלונות גדולים המאפשרים ליותר אור להכנס ובכך גם מפחיתים את הצורך בשיומש בחשמל עודף. עוד מאפיין, שאינו קשור לחשמל אלא דווקא למים, היא מערכת ניקוז היודעת למחזר מים. כך למשל, מי הכיור ומי השירותים מתנקזים למערכת אחת של מים אשר מעבירה את המים תהליך סינון ובסופה המים מגיעים אל גינה שיש בבניין, או מערכת מחזור נפרדת שבה המים חוזרים מסוננים ונקיים למערכות אשר השתמשו בהן מלכתחילה.

אך לא רק מערכות מחזור פנימיות וחיצוניות מאפיינות בניינים אלו, אלא גם שימוש בחומרי בנייה מתכלים וידידותיים יותר לסביבה, כלול בתו התקן למבנים ירוקים וכן שימוש בצמחייה על גג הבניין או סביב לו. קיומה של גינה כזו, תורם לאוויר נקי יותר במשרד או בבית, ובנוסף בשל הלחות שפולטים הצמחים, ביכולתם גם להוריד את הטמפ' בבניין שתחתם ב-5 מעלות בממוצע!

למה בניינים ירוקים עומדים להפוך להשקעה כדאית?

הסיבה בגינה בניינים ירוקים עומדים להפוך להשקעה כדאית, נובעים משילוב של שני דברים: האחד, הממשלה מעודדת בנייה ירוקה ולכן מי שבונה בתקן כזה, זוכה בהטבות בירוקרטיות ובמענקים שונים ומנגד, מדובר בבניינים שהוצאות החשמל והניקיון בהם פחותות הרבה יותר. הוסיפו לכך את העובדה, כי בשל המבנה הקל שלהם גם קל מאוד לשדרג, לשפץ ולהוסיף להם מרפסות או הרחבות לשטח קיים ותקבלו בניינים כדאיים מאוד להשקעה שקל מאוד לממש את השווי שלהם או אף להעלותו. בנוסף, מגמת הירוק בבנייה נכנסת עכשיו מאוד חזק לראשם של צרכנים וביקוש למבנים מעין אלו מתחיל לעלות, דבר שמבטיח כי גם בעת מכירתו של נכס מעין זה, תוכלו להרוויח מעליית שוויו בשוק.

איך יודעים שאכן הבניין הוא ירוק ולא סתם משתמשים בגימיק צרכני?

במשרד לאיכות הסביבה וגם במשרד השיכון, מופיעות רשימות של פרוייקטי בנייה חדשים או קיימים שזכו בתו תקן ירוק. הרשימות הללו הן חשופות לציבור וניתן לחפשן באינטרנט או לברר לגבי הנושא גם ברשויות המקומיות.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
דילוג לתוכן