הדברת פשפש המיטה בבית

ברגע שעונת הקיץ מתחילה להראות את סימניה, חום השמש מביא איתו שלל מזיקים בלתי רצויים אל תוך הבית שלנו. לעיתים קשה לנו להבדיל אם מדובר בעקיצות של יתושים, ברחשים או שאולי זה פשפשים או פרעושים שרובצים ומתרבים בתוך הבית. לפני שאתם ממהרים להזמין הדברת פשפשים או ריסוס נגד פשפשים ופרעושים, כדאי שתבחנו את הסימנים היטב ותוודאו שאכן מדובר בנגיעות של אותו חרק טורדני שפלש למרחב הפרטי שלכם. יכול להיות שמה שאתם צריכים זה הדברת פשפש המיטה ויכול להיות שבכלל מדובר בפרעושים, כדי שתוכלו לדעת כיצד לזהות את פשפש המיטה ואת יתר החרקים, נסביר את הרקע הכללי בנוגע לפשפשים בכלל ובנוגע לפשפש המיטה בפרט, ובהמשך נרחיב אודות סוגי הדברה שיכולים לעזור לכם כדי למגר את המזיקים מהבית.

זיהוי חרקים

כשיש צורך בהזמנת מדביר מקצועי לביצוע הדברת ג'וקים בבית, אין לנו ספק שמדובר בג'וקים מאיזה סוג כלשהו. זה יכול להיות ג'וקים מסוג תיקן גרמני או מכל סוג אחר, אבל בסופו של דבר מה שאנחנו צריכים זה הדברת ג'וקים ואין לנו כל ספק בכך. ברגע שמדובר בחרקים קטנים שכמעט ובלתי נראים לעין אנושית, אז מתחילים לשער ולנחש במה מדובר וכמובן שהפחד הכי גדול של כולנו, זה שמדובר בנגיעות של פשפש המיטה. הסימן הראשון שצריך להדליק אצלנו נורה אדומה זה העקיצות – פשפש המיטה יעקוץ אותנו במהלך שעות הלילה והוא יתמקד באזור של הבטן והגב. בדרך כלל נזהה כמה עקיצות שנמצאות במרווח די קטן אחת מהשנייה וסביר להניח שנגלה את העקיצות רק בבוקר, למרות שפשפשי המיטה פעילים במהלך הלילה ועוקצים כשאנחנו ישנים.

 

פשפשים או פרעושים ?

כדי לוודא שאכן העקיצות הם כתוצאה מהימצאות פשפשי מיטה בבית, חפשו על המזרן ועל הסדינים סימני כתמים קטנטנים בצבע אדום. הכתמים הקטנים הם לרוב פשפשי מיטה צעירים שנמעכו כשגירדתם אותם מתוך שינה, או שאלו יכולים גם להיות עקבות של דם שהשאירו פשפשי מיטה בוגרים במהלך מציצת הדם והעברתו לביצים שהוטלו בחריצי המיטה ובתוך המזרן. חשוב שתדעו שפשפשים מתרבים בקצב מהיר מאוד ושהם נטפלים אך ורק בני אדם, ככה שאין לכם מה להאשים את הכלב או החתול בבית. במידה ואתם מזהים פשפשים בבית ליד האזור של חיות המחמד, זהו סימן ראשון שמדובר בנגיעות של פרעושים בבית ומה שאתם צריכים זה הדברת פרעושים ולא פשפשים.

כמו שאמרנו קודם, ברגע שצריך להזמין הדברת ג'וקים לבית אז המשימה די קלה ואפשר לזהות בקלות שמדובר בנגיעות של ג'וקים מסוג כלשהו, אבל במקרה הנ"ל קצת קשה יותר לזהות אם מדובר במקרה של פשפשים בבית או שבכלל צריך להזמין הדברת פרעושים לבית. את ההבדל בין פשפשים ופרעושים תוכלו לבצע באמצעות אזור העקיצות על הגוף שלכם. בעוד שפשפשים עוקצים בבטן ובאזור הגב, אם מדובר בנגיעות של פרעושים תבחינו בעקיצות דווקא באזור הרגליים והידיים. פרעושים מגיעים דרך בעלי החיים והם נמצאים על שטח הרצפה ומשם הם קופצים כדי לעקוץ ולמצוץ דם, לכן העקיצות שלהם יהיו ברגליים או בידיים וממש לא באזורים המכוסים של הבטן והגב, שם עוקצים הפשפשים כשהם יוצאים בלילה ולאט לאט נכנסים מתחת לשמיכה כדי לעקוץ את גופנו החם.

הדברה ירוקה או ריסוס לבית ?

כדי להבין איזה שיטת הדברה הכי טובה למיגור נגיעות של פשפשים בבית, צריך להבין כיצד הפשפשים מגיעים אל תוך הבית שלנו. ברוב המקרים פשפשים יגיעו לבית דרך רהיטים וחפצים שנגועים בפשפשים. זה יכול להיות דרך חבילה שהזמנתם והגיעה בדואר וזה יכול להיות דרך רהיט משומש שקניתם בשוק, פשפשים תמיד ערוכים לתפוס טרמפ עם בני אדם כדי להגיע לביתם ולבסס מוקד התפשטות חדש. כיום רוב חברות ההדברה מציעות הדברה ירוקה לבית, כי זה נשמע טוב ואנשים מפחדים להכניס חומרי הדברה מסוכנים לביתם, אך האם הדברה ירוקה זה פתרון יעיל נגד פשפשים בבית ? זה יכול להיות, כאשר הדברה ירוקה נעשית באמצעות ריסוס יחד עם כל השלבים שנדרשים כדי לבצע הדברת פשפשים יעילה.

צריך להבדיל בין המונח הדברה ירוקה שמתייחס לסוג חומרי ההדברה שבהם משתמשים, לבין ריסוס לבית שהוא בעצם דרך פיזור חומרי ההדברה במתחם. לרוב אנשים חושבים שריסוס הוא רעיל ומסוכן ולכן עדיף להזמין הדברה ירוקה במקום ריסוס, אך למעשה ברוב המקרים גם את תערובת חומרי ההדברה הירוקה מפזרים בבית באמצעות ריסוס, כך ניתן להחדיר את חומרי ההדברה אל תוך חריצים ומקומות שהיד לא מסוגלת להגיע אליהם.

 

ההבדל בין הדברת ג'וקים ופשפשים

ניקח שוב לצורך הדוגמה את המקרה של הדברת ג'וקים בבית, אז די קל לזהות את מוקד הנגיעות של הג'וקים ואפשר להדביר את המקום באופן נקודתי ומדויק. הדברת ג'וקים יכולה גם היא להתבצע עם חומרי הדברה ירוקה, אך החומר יפוזר בארונות המטבח, בפתחי הביוב ובכל אותם מוקדים שדרכם נכנסים ג'וקים אל תוך הבית או שיש בהם ג'וקים שמתחבאים. במקרה של הדברת פשפשים זה שונה לגמרי, אז הפשפשים יכולים להתפזר בשטח גדול מאוד וצריך רק פשפש אחד או אפילו ביצה של פשפש שתישאר חיה כדי שתוך זמן לא רב הנגיעות של פשפשים בבית תחזור שוב. במידה והפשפשים התלבשו על חדר שינה וישנה נגיעות במיטה, אז תצטרכו בנוסף לבצע גם הדברת פשפש המיטה באופן ממוקד ונקודתי לכל חדר שינה ולכל מזרן או מיטה בנפרד.

 

איך עושים הדברה נגד פשפשי מיטה ?

כל חברת הדברה תציע לכם הדברת פשפש המיטה ותבטיח לכם תוצאות, אך למעשה כדי להצליח לבצע הדברת פשפש המיטה בצורה יעילה שבאמת תנקה את הבית ואת המיטה מנגיעות של פשפשים, צריך ציוד מקצועי יקר ואיכותי שרק באמצעותו ניתן יהיה לחסל נגיעות של פשפשים בבית באופן מוחלט. כדי לוודא שמה שאתם מקבלים זה אכן טיפול מקצועי ויעיל נגד פשפשי מיטה, שימו לב שחברת ההדברה משתמשת בקיטור אדים מקצועי ובמכשיר שאיבה חזק במיוחד.

תפקידו של הקיטור זה להחדיר אדים חמים אל תוך החריצים במיטה והמזרן, כך ביצי הפשפשים וכל הפשפשים שמסתתרים שם ימותו או שלפחות יאבדו אחיזה במיטה ובמזרן, לאחר מכן תפקידו של השואב זה לנקות את כל הביצים והפשפשים המתים ולשאוב החוצה גם את אלו שלא מתו אך איבדו את האחיזה במקום המסתור שלהם. לאחר פעולות אלו יהיה ניתן להטמיע חומרי הדברה ירוקה באמצעות ריסוס אל תוך המזרן וגוף המיטה, ואז תושלם הפעולה והמקום יהיה נקי לגמרי מפשפשים.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
הדברת פשפש המיטה בבית, 10.0 out of 10 based on 2 ratings
דילוג לתוכן