איכות סביבה ומגמות בניה ירוקה

מגמות בניה ירוקהלא בכדי הפכה הבניה הירוקה לפתרון פופולארי מאד בארץ ובעולם. אמנם, היא עדיין בתחילת דרכה, אולם כבר היום ניתן לראות המוני מבנים שונים, המשלבים במסגרתם את עקרונות הבניה הירוקה. המודעות הרבה לשמירה על כדור הארץ, להתייעלות אנרגטית ולשימוש מושכל יותר במשאבים הקיימים, הובילה לפיתוח פתרונות ירוקים שונים העוזרים לשמור על הסביבה.

כיצד תורמת הבניה הירוקה לאיכות הסביבה

הבניה הירוקה היא חלק בלתי נפרד משמירה על איכות הסביבה. בין אם במסגרת תהליך הבניה עצמו או אפילו ההתנהלות בתוך המבנה, כל אלה, מזהמים את הסביבה ופוגעים בה באופן משמעותי. בזבוז האנרגיה במסגרתם תהליכים שונים, תהליכים יומיומיים פשוטים, בזבוז מים והתעלמות מהשטח הסובב את המבנה, גורמים לנזקים חמורים ומובילים בסופו של דבר גם להתחממותו של כדור הארץ. הבניה הירוקה, שעוזרת לתעל את האנרגיה באופן נכון יותר ולנצל את המשאבים שבסביבה, מונעת את הפגיעה הזו ומאפשרת לחיות במרחב נכון יותר.

יתרונותיה של הבניה עבור הדיירים

לבניה הירוקה ישנם יתרונות רבים, מלבד היותה שומרת על הסביבה. היא עוזרת לחסוך בכסף, שכן ישנו ניצול נכון של הנתונים הסביבתיים. חיסכון הבא לידי ביטוי באופן הבא:

  • שימוש בפתחי אוורור במקומות מתאימים, כדי לנצל את הרוח והאוויר הנעים, במקום להשתמש במזגנים.
  • פתרונות איטום נכונים, המציעים טמפרטורה נוחה בחורף, ובכך מונעים את השימוש בפתרונות חימום חשמליים שעולים לא מעט כסף.
  • מיקום החדרים והחלונות בכיוונים הנכונים, כדי לנצל את אור השמש ולחסוך את השימוש בתיאורה מלאכותית.
  • מחזור של מים לצורך השקיה למשל, שעוזר לחסוך בהוצאות המים.

לצד כל זה, קשה להתעלם מהעובדה שמדובר גם בבניה פונקציונאלית. האלמנטים שבה והפתרונות המשולבים בה מציעים לדיירים עצמם סביבה נוחה ונעימה מאד. הבניה הירוקה משלבת אלמנטים אדריכליים שונים כדי להציע את המענה המתאים לכל דייר ולאפשר לו להתגורר במבנה לאורך שנים ובנוחות מקסימאלית.

פרויקטים קיימים וחדשים שנבנו בתקן

ישנן לא מעט חברות בניה בארץ, המציעות כיום מגוון של פרויקטי בניה שונים, העומדים בתקן הבניה הירוקה ומשלבים במסגרתם את הפתרונות הירוקים העוזרים לשמור על איכות הסביבה והם חלק מהתייעלות אנרגטית כלל עולמית. חלקם מוצעים באזור הצפון, אחרים במרכז, כמו לא מעט דירות למכירה ברחובות , השייכות לפרויקטים ירוקים, וישנם גם כאלה באזור הדרום. חלק מהפרויקטים עלו על הקרקע לפני מספר שנים ואחרים צפויים לעלות עליה בקרוב. חלק כוללים בתים צמודי קרקע ואחרים הם מבנים רבי קומות. כולם הינם כאלה העומדים בסטנדרטים גבוהים של בניה ירוקה וכוללים, במסגרתם, את כל עקרונות הבניה הזו.

לסיכום

ניתן לראות כי לבניה הירוקה ישנם יתרונות רבים, ההופכים אותה לפתרון כדאי במיוחד. היא טובה לאיכות הסביבה ומצוינת גם לדיירים עצמם. היא מציעה מרחב נעים ונוח יותר וגם מרחב חסכוני שעוזר לצמצם בעלויות החודשיות באופן משמעותי.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
דילוג לתוכן