על הדברת ג'וקים ועל סביבה

גם אם אתם מחשיבים את עצמכם לאנשים אמיצים יחסית, הרי שעבור רבים מאתנו, המראה של ג'וק בבית איננו כה נעים בלשון המעטה. רובנו מחפשים שיטות שונות של הדברת ג'וקים כדי להיפטר מהצרה הזו. האם הג'וק מסוכן? לרוב לא. הוא בעיקר גורם לנו אי נעימות קיצונית – כי אף אחד לא רוצה למצוא ג'וקים בתוך האוכל שלו, או שהם יציקו לו במקלחת או במיטה. חשוב לדעת כמה עובדות על הג'וקים עצמם – וגם על השיטות האפשריות להדברה שלהם.

הדברת ג'וקים

הדברת ג'וקים

הכירו מקרוב את הג'וק הביתי

  • כמה סוגים יש? – הצורך כיום בעבודות של הדברת ג'וקים נובע מכך שיש גם כמה וכמה זנים שונים של ג'וקים אשר נפוצים כיום בישראל. הנפוץ ביותר הוא התיקן האמריקאי. הוא נפוץ פשוט כי הוא אוהב את הסביבה הביתית. מבחינתו – ארונות המטבח שלכם וצינורות הביוב הם סביבת המחיה הטבעית והנעימה ביותר, ושם הוא יכול למצוא שפע של מזונות. ישנו גם תיקן הפסים החום והתיקן המזרחי, אשר מתמקדים יותר באזורים שיש בהם טחב ורטיבות, וכן במצבורי אשפה פתוחים.
  • קצב התרבות – עוד סיב הלכך שאת צריכים לעתים קרובות את השירות של הדברת ג'וקים, הוא פשוט מאד – התיקן גם מתרבה בקצב מסחרר. בכל הבקעה של נקבת התיקן, בוקעים כ15 ג'וקים חדשים, ולא פעם אם לא מטפלים בבעיה הזו בזמן, אזי בתוך זמן קצר מאד הבית שלכם יוצף בעשרות ג'וקים שונים. קחו בחשבון שהג'וקים לא חיים יום אחד – הם יכולים גם להגיע לגיל של חצי שנה, ולהיות בבית זמן רב.
  • איך אפשר להדביר? – יש כיום כמה שיטות לבצע הדברת ג'וקים יעילה. דרך אחת היא לקנות כמובן חומר ביתי ולרסס בפתחים שונים. רצוי אם הבעיה לא נפתרת, לפנות לגורם מקצועי אשר מגיע עם ציוד חזק יותר, ויודע גם למצוא את הנקודות שמושכות את הג'וקים – ולספק לכם הדברה מהירה ויעילה.

 כדאי לבצע הדברה קבועה?

אם בכל שנה הג'וקים חוזרים מחדש, רצוי מאד להקדים תרופה למכה, ולדאוג לכך שבאופן קבוע אתם תבצעו את ההדברה עוד לפני שלג'וקים תהיה הזדמנות לחזור.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
על הדברת ג'וקים ועל סביבה, 10.0 out of 10 based on 1 rating
דילוג לתוכן