לסביבה נקייה כיצד ננקה את המזרון מכתמים שונים?

אחת הבעיות הרציניות תמיד בשמירה על המזרנים שלנו, היא שעלולים להופיע עליהם כתמים שונים. המקור של הכתמים יכול להיות של מזון ומשקה, או הפרשות גוף שונות (דם, שתן וכיו"ב), אך המשותף הוא שבכל המקרים הללו תרצו כמובן להיפטר מהכתם כמה שיותר מהר. זה נכון מאד שכתמים על כל מזרון הם בעיתיים מאד: אם נותנים לכתם להתפתח גם עלול להתפתח עובש לאורך זמן שיפגע בחלקים הפנימיים של המזרן, ואז אתם תהיו בבעיה רצינית. לכן, מומלץ בחום לטפל במזרון ובכתמים כמה שיותר מהר. אולם, איך מנקים את הכתמים? הנה כמה כללים ופריטי מידע שחשוב שתכירו בנושא.

<<התייאשתם מהניקיון? מנדלבויים מזרונים מציעים לכם מגוון מזרונים חדשניים באיכות מעולה>>

 

על התנאים המיוחדים ועל העלמת הכתמים

  • להימנע מהרטבה – אחד הכללים החשובים ביותר לניקיון של כל מזרון ובאופן כללי לשמירה עליו, הוא להימנע כמה שיותר מכך שהוא יהיה רטוב. מספיק שכבר יש כתם אחד שאולי הרטיב את המזרן ועלול לגרום לנזק. לא מנקים כתם עם פתרון רטוב! הרטיבות עלולה לפגוע עוד יותר במזרן ולהביא לנזק גדול פי כמה. מכאן כמובן, אפשר להתחיל ולשקול פתרונות שונים.
  • ניקוי יבש – פתרון אחד, הוא כמובן לקחת את המזרון לניקוי יבש מקצועי. ישנם מכוני ניקוי יבש איכותיים מאד, שמתמחים בין השאר גם בניקוי יבש של מזרונים, ולהם יש את הציוד הטוב ביותר להסרת כתמים ממזרנים. כמובן שמדובר על פתרון שאיננו זול. לכן, אפשר לקחת את המזרון לניקוי יבש, אם כבר יש עליו הצטברות של כמה כתמים לאורך זמן, ואז השירות יהיה משתלם מאד. עם זאת, ברור שזה לא הפתרון שמתאים בכל הופעה של כתם על המזרון (אלא אם מדובר על כתם גדול במיוחד).
  • ניקוי עם בועות – הדרך האפקטיבית ביותר לנקות כל מזרון מכתמים באופן ביתי, בלי עזרה מקצועית, הוא להיעזר בחומרי ניקוי שיוצרים בועות סבון. יש כיום אף חומרים שמיועדים לכך באופן בולט, ואפשר להיכנס לחנויות למוצרי ניקיון, ולבקש נוזל לניקוי מזרונים שיוצר בועות סבון. אם רוצים, אפשר לעתים גם ליצור את הנוזל בעצמכם בבית: לוקחים נוזל כביסה או אבקת כביסה ומערבבים היטב עם מעט מים. יש גם מי שמוסיפים מעט חומץ לתערובת. כך או כך, את הניקיון כאמור מבצעים רק באמצעות בועות הסבון עצמן, ולא עם המים. לקוחים את הבועות, מקרצפים את המזרן היטב עם מטלית, כך עד שהכתם יורד. התוצאה הסופית אמורה להיות הסרה מלאה של הכתם.

 

לא לשכוח לייבש 

אל תשכחו שאם בזה הרגע נוצר כתם על המזרון לא מנקים אותו לפני שמייבשים אותו! האינסטינקט שלנו אמנם אומר לנו לנקות כתמים מהמזרון כמה שיותר מהר, כל עוד הם רטובים. אולם, כתם על מזרון איננו כמו כתם על שטיח – כאן דווקא צריך לדאוג קודם כל לייבוש מלא של המזרון ושל הכתם ורק לאחר מכן אפשר להתפנות לניקיון.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
לסביבה נקייה כיצד ננקה את המזרון מכתמים שונים?, 9.0 out of 10 based on 2 ratings
דילוג לתוכן